16 Retail Staff Issues// Don’t be an a*hole customer!

Uncategorized

M-am tot gândit cum să numesc această postare, pentru că orice titlu era prea lung. În fond și la urma urmei, acest articol este despre problemele întâmpinate, până acum, ca lucrător comercial într-un magazin de haine și se adresează tuturor împătimiților de cumpărături, tuturor persoanelor care merg prin magazine de haine în mod regulat (cu ideea de a cumpăra dar și doar de a proba), etc. Sincer, consider că toți cei enumerați mai jos ar trebuii să lucreze măcar o zi într-un magazin, ca să privească experiență de client/vânzător altfel. Știi cum se zice “ce nu-ți place altuia nu-i face”.
Bun, și ca să trecem la conținutul propriu-zis, poftim probleme de care m-am lovit:
• ‘False advertising’ #1- Prețul greșit. În principiu, te lovești de problema asta dacă ești casier. Și, sincer, nu prea ai ce să-i faci. Ești acuzat că s-a pus un preț mai mic, decât cel adevărat, intenționat. Și degeaba încerci să explici că a fost o greșeală, că și cei care pun prețurile sunt oameni și mai greșesc, pentru că la sfârșit de zi tot o să creadă clientul X că vrei să-l furi de avere.
• ‘False advertising’ #2- Articol în vitrină = ultima bucată. De problemă asta m-am izbit de atâtea ori de când am început să lucrez, de am devenit imună. Dom’le, înțelege că nu e o tactică de promovare, pur și simplu înseamnă că alții au cumpărat articolul respectiv înaintea ta. Deal with it!

anigif_enhanced-buzz-8584-1442288676-5
• “Păi, de ce nu pot să-l iau pe ăla din vitrină?”- Tot la capitolul “ultimele produse sunt pe manechin”, primesc întrebarea asta cel puțin o dată pe zi. Nu are rost să-i explici la client cum/de ce/cu ce scop a fost făcută vitrină așa și de ce nu ai voie să-i dai produsul de pe manechin (*pentru că ar arată că dracu după…, dar mă rog), că oricum n-ar înțelege.
• ‘Amenințarea’- Când vede că nu-i poți face pe plac, te amenință că va merge în alte magazine unde va găsi alte produse, și mai mișto decât produsul din magazinul ‘tău’. N-am crezut-o pe asta, până când un ‘domn’ mi-a trântit-o, după ce i-am explicat (frumos) că nu-i pot da un articol din vitrină. Sincer, n-am știut ce să-i mai zic. Am zâmbit, și am plecat. Ce să-i spui? De parcă mă afectează pe mine cu ceva că nu mai trebuie să am de-a face cu încăpățânarea lui.

anigif_enhanced-buzz-19568-1442282416-101
• “Rochia asta, mă face să arăt grasă?”-Este un adevărat talent să-ți menții o mimică plăcută când cineva te întreabă dacă ceva arată bine pe ei, deși clar NU arată ok. Pe bune, ce răspuns așteptați? Dacă zicem da, și vouă nu vă place, ne acuzați că vrem doar să ne vindem marfa. Dacă zicem nu, vă supărați și nu mai cumpărați. Nici cum nu e bine cu întrebarea asta, îmi pare rău de persoanele care o primesc. Până acum am ajuns la concluzia că trebuie să le spui “atâta timp cât Dvs va simțiți bine în ea…”.

4a195645de5204c376db58d05c6c62ad
• Nu știm fiecare produs din mazagin.- Mai ales în perioadă reducerilor, când totul e alandala, e greu să știi unde sunt restul mărimilor de la un model anume.
• Produse în celălalt magazin- Dacă abia reușim să ținem minte produsele noastre, fii sigur/ă că nu știm dacă celălalt magazin are produsul X pe stoc. Și nici putem verifica (rapid).
• În aceeași ordine de idei, când nu știm unde sunt anumite produse, știți de ce? Din cauza clienților, care nu le pun la loc. Am prefera să ni le înmânați nouă, să le lăsați la cabină, ORICE, numai să nu le lăsați aiurea pe sală. Indiferent cât încercam să le punem seară înapoi la loc, tot se întâmplă să se ‘piardă’ produse prin sutele de haine (mai ales la reduceri). Dar tot noi suntem de vină  că nu stim unde sunt restul produselor.
• Pantaloni/tricouri împăturați frumos- După ce termină un client să-și caute mărimea, sigur arată a haos. Din nou, am prefera să ne rugați să vă ajutăm.

onfire
• Personal shopper- Da, vă ajutăm cu plăcere, dar nici să profitați de bunătatea noastră nu-i ok. Recent m-a rugat o doamnă să-i caut cea mai mare mărime la o pereche de blugi și o pereche de pantaloni. Am ajutat-o cu plăcere. S-a dus dânsa la cabină, și-a dat seamă că e bună mărimea, și m-a trimis să-i aduc fiecare model de jeans în respectiva mărime. F.I.E.C.A.R.E. Hah, în primul rând, nu aveți voie cu atâtea produse în cabină. Și, în al doilea rând, aveți de gând să cumpărați măcar jumătate din produsele încercate? Desigur, dânsa a plecat doar cu prima pereche de blugi.

hityou
• Hainele într-o mână, umerașele în cealaltă- de ce nu le-ai lăsat așa în cabină? Măcar nu-ți vedeam mutră de “mi-a fost lene să le pun înapoi pe umeraș :)” sau “sunt o persoană foarte grăbită”. Dacă erai așa grăbită, nu încercai maximul de produse la cabină! Cine vine la shopping “în grabă”?…

fullmetaljacket
• Suvenir în cabina de probă- șervețele folosite, gume mestecate, sticle de apă/ suc, chei, tampoane (nefolosite, doamne ajută!)
• “Nu aveți voie doi în cabina de probă…”- Maximă ofensă la adresă clientului. Eu, jur amin, nu înțeleg de ce. Mi s-a explicat că unii o percep într-un mod pervers, dar eu mereu am luat-o că o metodă de securitate. Cum să crezi că eu cred că voi faceți pe mami și tati , noaptea sub cearceaf, în cabina de probă? Eu cred că voi furați , indiferent de vârstă. Bun, acum, mamele si plozii lor de 2-3 ani se acceptă (zic eu). Dar să intri cu fiica ta, de 15-16 ani? Cum de te primește ea, doamnă?

• Perioada reducerilor . . .

massacrebankholiday

• Lucrezi aici?- Nu, doamnă, port același outfit, ca încă 5-6 persoane din magazin, și un ecuson de plăcere. De asemenea, e un hobby de-al meu să aranjez blugi și să strâng haine după alții.

• Și nu în ultimul rând, clienții de genul:

13669167_10154486515387323_8619083018337836798_n

Și pun pariu că asta e doar începutul, lucruri mai rele mă așteaptă. Dar, până una alta, măcar am învățat să respect munca lucrătorilor comerciali și să nu mai fac shopping ca o adevărată nesimțită. Pentru că, da, și eu am fost la un moment dat vinovată de câteva lucruri de mai sus.
Poate voi mai scrie partea a două la un moment dat, aștept să văd de ce mă mai lovesc!

EN:

I’ve had a real struggle trying to find an appropriate title for this post, but each one was too long. In the end, this post is dedicated to those shopaholics that have little to no respect when it comes to the places they shop at. I sincerely believe they should all work at least one day in a retail store, just to see how it feels.

But now, let’s just go to the actual issues:

  • ‘False advertising’ #1 – Wrong price. You have to deal with this problem mostly as a cashier, and there’s nothing you can really do about it. There’s no point in explaining that the staff are people too and it’s just a case of human error. At the end of the day, you’re just a thief for the customer.
  • ‘False advertising’ #2 – Showcased item = last item. I’ve had this issue come up so much since I’ve started working, that I’ve developed some immunity towards it. Try to understand that it’s not false advertising, it just happened that someone else bought it before you and there’s nothing I can do about it. Deal with it!anigif_enhanced-buzz-8584-1442288676-5
  • “Why can’t I have the one on the mannequin?” – Because you can’t! We can’t change the showcase just for you! Of course, it is useless to try and explain why, and for what purpose that showcase has been set up. The customer just happens to have the behavior of a toddler and won’t understand that you don’t always get what you want.
  • ‘The threat’ – When they see you can’t help them (yet they understand as you “won’t” help them), they will proceed with threats of shopping for better items in better stores. I didn’t the believe that until I experienced. Great, you do you boo! I don’t really care, it doesn’t affect me in any way, shape or form if you decide to shop somewhere else. It’s not MY shop.anigif_enhanced-buzz-19568-1442282416-101
  • “Does this dress make me look fat?” – When a customer asks if something looks good, and it doesn’t. How do you respond to such a question? If you say yes, you’re being a money-driven sales person, if you say no, you’re being an asshole and they will leave without buying anything. There’s no way around it. I just learned that saying “if you feel comfortable in it…” somehow saves your ass.4a195645de5204c376db58d05c6c62ad
  • We don’t know every item in the store . – Especially around sales time, when costumers misplace things.
  • Items in our other stores – If we can barely memorize the items this store has, be sure we won’t know what items our other store across town has. And checking is not possible, since we don’t have a shared system.
  • And, on the same note, when we cannot locate an item, do you know whose fault it usually is? Some costumers fault. We would very much appreciate if you would just hand us the items you don’t want to buy, or if you would just leave them at the changing rooms. Just don’t randomly leave them around. As much as we try our hardest to put things back into place, when we close up, some items just get lost in the huge amount of clothes.
  • Nicely folded pants/t-shirts – Ask us to help you find your size, rather then rummaging through all the piles.onfire
  • Personal shopper – Yes, we like to help you out. But you shouldn’t take advantage of that. Recently, some lady asked me to help her find her size in some jeans and some pants. Did that happily, she went to try them on and then asked me to bring her that specific size in every jeans model. E.V.E.R.Y. M.O.D.E.L. Ahem, first of all, you’re not allowed with so many items in the changing rooms and, second of all, do you plan at least buying half of the items? Of course, she left with only one pair.hityou
  • Bundle of clothes in one hand, hangers in the other – Why couldn’t you just leave them in the changing room? At least then I wouldn’t have seen your “sorry I’m not sorry” snuggy face!fullmetaljacket
  • Souvenirs in the changing rooms – used tissues, chewed up gum, water bottles, unused tampons
  • “You’re not allowed 2 people in one changing room…” – costumers get so offended by this. I didn’t understand why until someone told me they interpret it in a sexual manner. I was stunned. How could you believe that I would think you’d be having intercourse in there? No, I’m suspecting you of stealing stuff! No matter your age. Now, of course, mothers with toddlers are allowed. But why would you share a changing room with your 16 y/o daughter? Why did she allow you to enter, in the first place?
  • Do you work here? – Nooo, I just like wearing the same outfit and a name tag as the other 5-6 people in here. Also, folding clothes and rearranging clothes is just a hobby of mine.
  • Salesmassacrebankholiday
  • These kinds of people:13669167_10154486515387323_8619083018337836798_n

 

I can say for sure that this is just the beginning and I expect more issues to arise. But, until then, at least I’ve learned to respect the work retail workers do and not to shop like a dickhead. Because, yes, at some point I was guilty of some things I’ve just listed.

Maybe I’ll write a part II, but you’ll have to wait!

Advertisements

One thought on “16 Retail Staff Issues// Don’t be an a*hole customer!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s