Caciula: Motiv sa fii injurat!// The hat: Reason to be sworn at

Uncategorized

Am avut parte de diverse dezamăgiri azi, dar o întâmplare specifică m-a lăsat mască și scârbită de societatea în care trăim.

Era aproape ora 16:00 și mă aflam împreună cu un coleg de facultate pe pietonala vizavi de magazinul Bega. Ne vedeam de treaba noastră, vorbeam (în română!) despre nu mai știu eu ce, când reacția unui individ, privind alegerea mea vestimentară care-mi acoperea scalpul, mi-a marcat ziua.

”M**ți mă-*i de Siriancă!”

 

777774.png

(Aceasta este căciula cu pricina.)

Nu are rost să-i atribui adjectivele de rigoare acestui om care clar și-a format o părere despre religia și credința mea (fără a mă cunoaște), dar nu am cum să ignor lipsa de cultură și de bun simț de care suferă.

Pot să înțeleg frica unor oameni, pot să înțeleg precauția de care unele persoane dau dovadă, ba chiar pot să înțeleg rasismul. Nu îl accept, evident, dar pot înțelege că unele persoane efectiv nu pot mai mult. Ce nu pot să înțeleg, însă, este cum poți să înjuri o persoană din cauza unei piese vestimentare? Mai ales o piesă atât de inocentă precum O CĂCIULĂ! Da, este o caciulă tip turban. Da, există o problemă cu imigranții. Dar nu sunt prima și nici ultima fată care a purtat un asemenea tip de caciulă. Și n-am să fiu nici ultima. Și pot spune că sunt recunoscătoare ca era mijlocul zilei și că de tip n-a fost decât gura. Dar dacă altcineva, care poartă o asemenea căciulă (fie pentru că-i place, că e la modă sau din nevoia să se apere de frig), dă de un fanatic anti-islam într-o noapte și o bruschează pe simplul fapt că-i confundă religia? Deschide-ți-vă mintea, frații mei. E doar o căciulă! Și zic frații mei pentru că, de când am cumpărat-o și purtat-o, mi-am primit destule priviri sceptice.

Sunt româncă, sunt creștină, dar port orice îmi place, indiferent din religia din care provine. Lucru, care, aparent îti poate aduce vorbe de ocară sau să te bage în belele.

Aveți grijă ce purtați. Oamenii sunt inculți.

 

EN: I’ve had a fair amount of disappointments today, but one in particular left me speechless and disgusted by the society we live in.

It was around 16 o’ clock and I was strolling with a college friend down a street in front of the Bega store. We were minding about our business, talking about various things (in Romanian!), when a guy had a reaction to the clothing choice on my head, which marked my day.

“Fu*k you, Sirian woman!”

There’s no point in calling the guy the names he deserves because, apparently, he has already formed his opinion on my religion and beliefs (without even knowing me). But I can’t ignore his lack of culture and lack of common sense.

I can understand the fear some people have, I can understand the precaution some take, I can even understand racism. I don’t accept it, obviously, but I can understand that some people’s mindset can only go that far. What I can’t understand, however, is how you can insult somebody based on a clothing choice. Especially when that piece of clothing is something so innocent like A HAT! Yes, it is a turban-like hat. Yes, there is an immigration problem right now. But I’m not the first, nor the last to wear something like this. And I can say I’m grateful that it was the middle of the day and that guy was only talk. But what if some other girl would wear a hat like this (whether it is for fashion or out of necessity), at night, and she stumbles upon an anti-islamic fanatic that pushes her around only because he mistook her religion? Wake up, people! And I say people, because ever since I’ve bought and worn this hat, I’ve been getting my fair share of suspicious looks.

I’m Romanian, I’m Christian and I’ll wear anything I like, no matter its religious origin. Which, apparently, can get you insulted or even in trouble.

Careful what you wear. People are uneducated.

One thought on “Caciula: Motiv sa fii injurat!// The hat: Reason to be sworn at

Leave a Reply

